Skola

Vi behöver börja tidigt för att hantera den ökande psykiska ohälsan. Jag fokuserar på konkreta verktyg för mental styrka och stresshantering.

stress forelasning skola

Den viktigaste komponenten att hantera stress är återhämtning

Pandemin har påverkat att unga mår allt sämre. I en studie av 1700 gymnasieungdomar rapporterade ungefär 50 procent av ungdomarna att de lagt mindre tid på att umgås med vänner. Särskilt tjejer som haft distansutbildning upplevde mindre kontroll över sin vardag, problem med att vara samordnade med skoluppgifter och rapporterade psykisk ohälsa, ångest, ensamhet och stress.

Prestation blir till slut omöjlig utan återhämtning. Därför är mina föreläsningar fulla av tips på hur vi väver in den nödvändiga nedvarvningen för att inte bli sjuka av stress. Återhämtning gör oss dessutom smartare!

Behöver ni en föreläsning fylld med verktyg för att leva mer hållbart? Skicka en förfrågan så skräddarsyr vi en lösning för era behov:

Föreläsning & Worksop

Vilket innehåll ni kan förvänta er:

  • Verktyg som stärker självkänslan och förmågan att hantera stress 
  • Kopplingen mellan självkänsla och stress
  • Hur hantera oro och negativa tankar
  • Konkreta tips på vardags-återhämtning
  • Hur hantera FOMO  (fear of missing out)
  • Guidning i avslappning
  • Lilla sömnskolan
  • Relationen till mobilen och stress
  • Stress – så påverkas kroppen

Viktor Rydberg gymnasium, Djursholm

Elever & lärare om min föreläsning

Lärare: Eleverna var supernöjda och tyckte det var en väldigt intressant föreläsning och du fångade verkligen oss alla. 

Elev: Jag förstår skillnaden på vila för hjärnan och vila för kroppen och kommer vila hjärnan oftare nu! 

Elev: Det var skönt att bli guidad i avslappningsövningar. 

Elev: Jag kommer testa att göra micropauser, istället för att ta fram mobilen. 

Elev: Jag förstår nu varför det är viktigt att lyssna på vad kroppen säger.